2012-04-17

Mat English Style

Så fascinerande hur krångligt det kan vara att handla mat i ett annat land! Det tar så lång tid för mig att handla, först att hitta allt och sedan välja och förstå vad skillnader är och innehåll. Men så roligt på samma gång, urvalet är såååå mycket större och jag kan knappt vänta tills jag får prova mig fram. Det enda problemet är att det är så mycket socker i allt. Nog för att det socker hemma i det mesta men jag upplever det som mer onyttig vardagsmat här. Kanske för att jag inte är insatt än men alla bakverk och pajer med smördegar och påhittade ingredienser hoppar på mig när jag går runt i affärerna. Min favorit stormarknad hittills är Tesco.

Lite vanliga livsmedel förpackade English style. Mjölk, youghurt, grädde och creme fraiche.

1 kommentar:

  1. Jag håller med, vad kula tt få prova allt och utbudet! varför bor jag i ett litet land?

    Prova för min skull, snälla...

    Marie

    SvaraRadera