2013-02-22

Varför äter fransmän sniglar?


För de tycker inte om snabbmat.

Jag tycker om snabb mat, som går snabbt att laga när energin tryter. Till lunch blev det stekta delade kycklingfiléer i ny kryddtappning med coleslow och barnen fick kokospannkakor. S uppskattade dem inte, inte ens innan han hunnit smaka, utan äter nu hårdbrödmackor. Kommer han växa upp på Rågi? I så fall tack Wasa!
T däremot tyckte om dem. Jag tyckte de var så där. Mitt orginalrecept på pannkakor är suveränt, frasiga och goda men jag letar efter recept utan mjöl. Provat ett annat recept och det var uppskattat, med havregryn och havregrynsmjölk. Men jag letar nog vidare. Någon som har ett bra mjölfritt recept?

Här hemma går annars matlagningen lite i stå då jag fruktar magsjukan som slog till första gången tidigt söndagsmorgon, andra gången onsdag morgon och tredje gången i natt vid ett. Den verkar hålla i sig i ca 8-10 timmar för de går från 0-100 sedan... i aktivitet (annars skulle man ju kunna glädja sig åt lite stillhet här hemma för omväxlingens skull).

                                                      Noll till hundra i bild



Det där med återhämtningstid är inget för barn verkar det som men jag är RÄDD! Ni kan själva räkna ut att om DET ska hända, händer snart. Jag har kommit på det suveräna bantningstricket. Vi kan väl alla tänka på ngt vi har svårt för att äta efter en magsjuka, och om jag då äter alla godsaker jag har så svårt att låta bli nu så borde det ge ett tydligt resultat i avsmak om några dagar. Men det värsta är ju om DET inte händer. Då har jag ju ätit allt i onödan. Helst fortsätter jag nog ändå tro och hoppas på min fantastiska motståndskraft ( både mot sjukdom och onyttiga läckerheter) och 12 ynkliga VITPEPPARKORN. Var det inte tro som ett senapskorn som skulle kunna flytta berg? Vitpepparkorn är ju större och jag tror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar