2013-02-27

Sportlovsperspektiv

Natten till första sportlovsdagen slog den till. Den förhatliga och fruktade magsjukan. Trodde vi föräldrar klarat oss från barnen. Så jag försöker ha sportlov så gott det går med de tre vilda. I går kväll åkte vi skridskor på skolgården tvärsöver gatan. Lyxigt med så bra is så nära. Och jag har äntligen skaffat mig hockeyrör, vilken skillnad mot isprinsesskridskorna, trots mina matta skär. I dag åker barnen snowracer i solig backe medan jag vilar övervakande i solen. Tacksam för vårluft, sol, barn, hälsa nog att kunna gå ut. Nu vill jag bara ha krafterna och matlust tillbaka. Barnen är tacksamma för det lilla vi kan göra och det får mig alltid att tänka på att de inte behöver matas med fantastiska resor eller äventyr. Perspektiv är sjukdomens frukt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar