2013-01-31

Mat och prat

Kål är fantastiskt! Smörfräst, råriven med vinäger dressing eller i egen coleslow... aahhh! Egen coleslow med ugnsgrillade kycklingfiléer blev middag och lunch i dag och i går kväll. Har precis tagit min promenad i högt tempo och har äntligen den där känslan av träningstrött, gillar!

Middagen i dag blev en fisksoppa som är full av smaker och så god och mättande.  Aiolin var pricken över i:et! 2/3 delar av barnaskaran ratar det mesta men 1/3 delen gillar allt så han åt som vanligt.  Till de mindre raffinerade smaklökarna serverade jag pitabröd med kokta ägg i. (Bilden gör inte soppan rätta.)



M brukar kalla mig för "..." (ett land som är känt för att svänga från den ena extremen till den andra) och jag tycker han har fel såklart. Men i dag inser jag att jag gått från onyttig till nyttig på en dag och jag har redan hittat tillbaka till den där känslan av "second meal effect" (om man äter nyttigt en måltid är man mer benägen att äta nyttigt nästa). Så lite "..." är jag nog ändå men självklart till det positiva ;)

1 kommentar: