2013-03-05

Ord som gör skillnad

Helgen bjöd på glass, godis och ostbågar. Var det värt det? Nej, huvudvärk och magont och så lite plus på vågen. Men som en underbar vän sa till mig i går (TACK!), man måste vara tacksam för det lilla man uppnår och inte bara fokusera på det stora. Sant, och därför väljer jag nu att fokusera på att jag lät bli godis, glass och ostbågar (glass blev det 2 msk av om sanningen ska fram) under hela mitt sockerfria februari. Det var riktigt bra gjort av mig (jantelagen släng dig i väggen!) och nu ska jag fortsätta så. På kylskåps dörren har jag satt upp lite ord som ska påminna mig om varför jag äter så det inte blir av orsakerna uttråkad, trött, törstig osv. Jag mår bra när min kropp får i sig bra mat, på bra tider och jag rör på mig (när jag sedan börjar få sova, tänk vad bra jag kommer må.) Livsvisdom som kommit om än lite sent, men nu är den i all fall här! Vad får er att må bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar